Thursday 14 March 2013

Siapakah Nurul Jannah?

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.

comel kan tajuk ni hari! hahaha. siapaka nurul jannah, A.K.A blogger yg disayangi korang ni. ehemm. hahahahha.

utk pengetahuan peminat2 di luar sana (aseyh. propa semata2), nama saya Nurul Jannah Binti Sulaiman. Keluarga panggil i, "si Jelita", kau ada? hahahaha. nda bha. keluarga dan saudara2 terdekat, serta jiran2 tetangga panggil i, NURUL. kehkehkeh.

kwn2 tem sekolah rendah pun panggil i NURUL. then, di sekolah menengah, kena panggil JANNAH. lepastu, nama JANNAH di kreatif kan lagi dgn berbagai jenis bunyi, hahaha. ada yg panggil, :
 Jan, Jan-jan, Jans, Kak J, Jon, Jane, Jenny.
 (jujur. aku nda sangka nama aku boleh di olah sebegitu dahsyat sekali. hahahha)

umur aku pada tahun 2013 = 20 Tahun -sangat2 tidak excited utk jadi dua puluh ini tahun.- 0_0

Sekolah rendah dulu di St Agnes Likas dan Sek. Ugama Islam Sabah. Sekolah menengah di SMK Perempuan Likas.

bapa i orang sini. Sabah mariii. my Umi org Negeri Sembilan.
(aku berkebolehan Slang semenanjung. harap maklum. hahahaha. kampung i kat sana kan, so reti la slang2 semenanjung. kehkehkeh. Slang Sabah? mestila bhaaa berkemampuan berSlang sabah. hihihi)

*mcm mana parents i berkenalan? TOP SECRET! sekian, harap maklum.

nama bapa i, Haji Sulaiman Md Yassin. nama Ibu i pula, Hjh Julilah Bidin. sungguh cantikkan nama dorang. well, tgk la parents siapa. ahahahahahha

aku ada 4 adik beradik, Sulung, My brader yg malar membuli tapi sgt2 sporting (aseyh), Abang Nuar. Second pun brader jugaaak, Abang Duan, abg yg sgt2 boleh diharap. kehkehkeh. Ketiga, Kakak i yg mintapuji tapi baik hati (aseyh) , Kak Munira...
LAST ialah aku!!!! yess! aku bongsu. *angkat2 kening* *berlalu pergi*

itu jak la pasal aku. yg penting sini, Aku Muslimah. Tiada Tuhan melainkan Allah, dan Nabi Muhammad pesuruh Allah. itu pegangan aku.


moto kehidupan aku:
Jgn mudah putus asa. Hiraukan apa orang cakap. Dont let things Slow u down. Dahulukan agama, berbanding benda lain. Ingat insan2 penting dalam kehidupan. Jangan menyakiti, biar disakiti. Rezeki Allah dimana2. Jangan biarkan benda keduniaan membutakan mata. Jangan risau dan takut melakukan sesuatu. bila buat keputusan guna hati, akal dan Iman! Jgn takut melakukan kesilapan. Belajar dari kesilapan dan kenangan. IKHTIAR, TAWAKAL, DOA, REDHA, SABAR. dan banyakkk lagi. hahaha


perangai aku! aku ni sgt2 complicated. aku ni mmg moody berabis. siapa2 yg rapat ma aku, mmg tau aku ni moody. try mo ubah. tapi susah bha. hahahahahha.

aku ni sensitif, agak kuat merajuk. kuat perasan, kuat bergurau, malar ketawa, kalau bercakap: suara aku mmg kuat (nda tau kenapa. mmg kuat! hahaha), immature, tidak sempurna,  Aku adalah Aku. hahahahha. try mengubah perangai2 yg nda siok dalam diri. berusaha mo jadi Hamba Allah yg baik, anak, ahli keluarga dan ahli msyarakat yg sopan santun dan baik. kikiki

Itu2 jak la arh. hahahahahaha. Now u know 5% of Siapa Nurul Jannah! want to know more, bha, Salam perkenalan dari saya, Jom berjumpa dan lepak. hahahahahahahha.


Ikhlas,,
Diri Ini.

No comments:

Post a Comment