Thursday 7 March 2013

Mentioning You (Part Three)

muahahahha.. berepisod ok entri "mentioning you" kat blog i ni. kahkahkah. ok. again, i want to say, im sooo minta maaf pasal lambat kasi post ini requested entry2 pasal individu2 yg terpilih dan memilih. hahhah. and sorry jugaa pasal patik telah merge cerita2 anda dalam satu entry. i know u love me. hahaha. offside. oh here we go, AGAIN! haha. love you bebeh.

Bismillahirrahmanirrahim.


satu) Suraidah Sunil - Juniorrrrrr bergilaku.

ok. si suraidah sunil ni aku panggil dia SUE pronounce as S+U=SU. hahaha. detailkan penerangan aku. kahkahkah

oryte. aku kenal ma dia since like aku lahir. ok. itu dusta semata2. hahahaha. aku kenal dia pada tahun 2012. baru2 jak pun. last year time aku upper 6.

dia ni malar mengasi kuyak dan cari pasal ngan aku. kali pasal aku ni ayu kan, so pasal tu la dia berbuat sedemikian. kehkehkeh. 

dia ni sgt2 comel. *jgn ko kembang kempis sana sue* kahkahkah. peminat JB, domodomodomokunkunkun dan benda2 teenagers yg lain.

ok. aku dulu kan pengawas, so bila dia nampak aku jak di sekolah, dia buat2 sedang bertelipun. membawa henfon la tu kunun. meminta aku pi spotcheck la tuuuhhh. hahahaha.. mau juga aku ketuk kepada dia. but againn, disebabkan aku ayu, aku nda buat keja2 ketuk mengetuk tersebut.

walaupun dia ni sgt2 nakal, tp dia ni baik hati juga. as far as i know, dia bukan fake. buli tgk perwatakan dia. dia bukan plastic, paper, kaca or other recycle punya benda. sebab dia ialah human being. ok aku merepek. hahahahaha.

si sue ni kadang2 mcm pemalu. kdang2 la. tgk keadaan cuaca. hahahahahhaha.

selalu juga aku gurau2 sama ni anak time muda2 dulu. awal pagi akan jumpa ini orang la. pasal mo memanggil dia dan kwn2nya ke surau untuk program pagi, bacaan ma'thurat or yaasin.

mo memanggil dorang ke surau, Ya Rabbi, mcm menjemput vvvvvip pi Istana beb. hahahaha. kalau buli aku sediakan red carpet atau kompang, aku kasi ready jua tu.
tapi disebabkan budget nda cukup utk kasi ready benda2 tu, aku hanya mampu memanggil mereka dgn suara yg sopan dan santun ini. hahahahhaha

aku rindu gurau2 sama dia di skolahh, kacau2 dia, berdrama di tgh jalan, singgah2 pi kelas dia dan memanggil dorang ke surau/perhimpunan. *bersedih hati* *air mata mengalir* *tabahkan hati* *lap air mata* haha. sungguh dramatik perbuatan aku! hahahahha

UCAPAN: take care wahai cik Sue. hopefully ko dalam keadaan yang terbaik di mana juga ko beradaa. dan semoga ko dpt apa yg ko mau. Amiiiiiiiin. bha. jgn ko lupa aku bila ko berjaya suda arh. hahahahahahahha.



 dua) Dianne - Junior PraU paling sweeeet.

pheweitt. hahahha. first impression aku bila nampak si Dianne ialah," perghhhhh cantik bha ni org". aseyh. hahahahha. junior PraU ku kannn. kehkehhkeh. memang mcm model. suda la tinggi, cantik, berbudi bahasa lagi. aseseseyh. mesti pembaca jejaka di luar sana mo berkenalan terus sama si dianne kan. hahahahahha. bertenang kalian. hahahahah.

di sekolah kami ok2 la, kenal2 gitu jakk. but then, di FB dia selalu2 jua tegur akuuuu. peramah jua ni orang. hahah. bagus ni! si  dianne ni actually rapat ngan kwn aku saturang ni. dia selalu balik sama2 kwn aku, cerita sama2. so kira, dari sana la aku tgk gaya dia yg sgt mmg peramah. hehe.

haritu aku terjumpa di sebuah city mall yg paling berjaya di KK, aku terus tegur dia. then punyaaaa best bila dia tegur aku balik. bergurau2 lagi di tgh jalan. bestt. tapi kejap jak jumpa dia, pasal time tu pun aku kita in rush jugaaa. tpi jujur aku touch juga la sbb dia nda dia lupa jua sama aku ni. aseyh. time tu la aku rasa, betapa ramahnya individu bernama Dianne ini. aseyh. hahahaha *Terharu tahap maksima*


dia selalu tanya aku itu dan ini di facebook. so, kira dia ni berdedikasi jua la dalam belajar kannnn. and believe me, org yg berdedikasi ni boleh pergi jauh dalam pelajaran, maksud lain "pergi jauh" ialah, 'Berjaya'.

aku pernah duduk satu kelas ma dia, sbb dorang kena buat presentation depan senior ekonomi (kami lah tu, warga2 PraUA'12) kahkahkah. aku tgk dia brsungguh2 mo belajar. kira ada smgt willing mo belajar la kan. itu perlu utk berjaya. so, jgn terkejut if one day dia jadi orang yg super duper successful. hahahahhaha. sungguh cliche bha kan ayat2 aku ni. kahkahkah. tapi apa kan daya, mmg itu yg aku nampak kann. ok. aku bercakap dgn diri sendiri. hahahahhaha.

hehe. persepsi aku sama dianne ni, aku tgk dia ni ayu. Joe, susah mo jumpaaaaa perempuan ayu pada zaman moden ni. hahahahaha. well mannered bha dia. dia lah perempuan yg betul2 ayu dan sopan ni. seriously. klu ko tgk tingkah laku dia, ko sendiri akan cakap benda yg sama. dia ayu. mmg sopan. so, benda2 gitu yg buat orang hormat sama dia. aseseseyh. hahahah

UCAPAN: wahai cik Dianne, kaka harap ko berjaya dalam apa ko buat. all the best stpm 2013. buat bagus2. jgn lalai2 arhhh. thanks for being my junior and friend. do the best in apa2 ko mo achieve. i hope ko jgn lupa sama kaka arh. jgn ko sombong2 sana. ko sombong, i tak nak kawn arh. hahahah. apa2 pun, all the best and i love u junior. :)

 tiga)  Rohaidah -Junior paling nakal

ok. memperkenalkan, Rohaidah, atau nama glemer dia Iyda. hahahha.

banyak jua kenangan aku sama insan bernama iyda ni. paling epic kejadian merajuk aku sama dia. hahahahhahaha. 

mcm ni bha cerita dia. aku salah faham sama si iyda. aku bilang dia rapat2 sama aku pasal itu dan ini dan itu dan bla bla bla. merajuk la terus aku sama diaaa. aseyh. hahahahha. marah2 la aku kunun. kahkahkah.

sampai dia pi kelas aku ka nda silap. hahahaha. mintapuji kan aku. mmg aku ni kadang2 minta penampar bha.kahkahkah. then, kejadian paling siok, time aku balik. hahaha.  balik2 tu aku mengelak mo jumpa dia. merajukk la dikatakann. aku masuk dalam kereta van aku. dia tgk dari pagar jak.. kurang hasem bha aku ni. tua2 pun mo merajuk. kahkah. besalaa. jiwa sensitif la dikatakan. hahaha

pastu beberapa hari kemudian, aku pi jumpa dia, berbaik balikk. pasal aku sedar yg aku salah faham jak ma dia. bergurau2 la kami seperti biasa.

banyakkkkk sebenarnya kenangan aku sama si iyda ni. mungkin dia lupa sda kenangan2 itu, tapi aku masih ingat, InshaAllah. walaupun simple2 punya situasi pun, aku igt jugaa masih. senior yg baik kan aku. hahaha

si iyda ni ramahhhh! sgt2 ramah! baikk hatiii! senang mo bercerita sama diaaa. nda sumbung. tu pasal la aku suka lepak dan kwn sama insan bernama iyda ni. tapiii dia sangat2 nakall ni. malar lepak. harap2 ni tahun, nda la dia lepak2 lagi. mo spm kan. so nda buli main2 sgt.

kalau waktu petang jak, turun jak koperasi ada la tu dia sana. klu dia ndada, dia selalunya ada di sekitar sekolah. aku tau jua port2 dia melepak tu. hahahha. senior yg prihatin kan. besa laaaaa.

pemes jua si iyda ni di skolah. ramai kenal dia. aseyh. glamour bha. artis kan. sepa nda kenal. hahahahha. 

tapi serius rindu aku sama dia. selalu kacau2 dia. walaupun nakal tapi dgr jua cakap. so dia mmg junior yg akan aku ingat sampai bila2, inshaALLAH. :)

UCAPAN: jaga diri bagus2 iyda. jgn nakal2. all the best dgn spm dan kehidupan anda selepas ini. smoga ko berbahagia di dunia dan di Akhirat. Amiiiiiin... jgn ko lupa kaka arh. hehe. minta maaf atas segalanyaa. dan terima kasih for all the memories together. sayang ko iyda. :)



ALHAMDULILLAH, at lasttt. selesai sudaaaaaaa requested entriess dalam slot "Mentioning Me". hahaha. Terima kasih kerana me'request' dan bagi idea utk slot ini. hopefully kamurang semua satisfied dgn entry2 tersebut. Terima kasih dan Minta maaf yaa. :)



sincerely,
Nurul Jannah

2 comments:

  1. aww thanks kaka <3 iloveyou too kaka .. syg kakak slalu :) kaka pn tkecare .. sy akn slalu doakn khidupan kaka n result stpm kaka .. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. anyuuu. melimpah2 ke'sweet'an si dianne. hahahaha. thanks dianne. anyyuuu. syg anda jugaaa. thanksss darl. :)

      Delete