Thursday 7 March 2013

Mentioning You (Part II)

Assalamualaikum WBT.

apa habaq org sabah? hehe. so now, sambungan yg request harituuu. hehehe. sorry lambat arhhh. and thanks for waiting yerrr. sorry la terpaksa merge request dalam satu entri. huhuhu. maafkan i. *memalingkan wajah* *sungguh dramatik* hahahha.

Bismillahirramahirrahim.






i) Cikgu Ika -guru bm yang gojesssss .

kalau u ols nak tahu, cgu Ika ni mmg gojes. hahahahhahaha. kenal cgu Ika time dia jadi cgu ganti kepada cikgu Rasina, iaitu guru tetap bm kami. time tu cgu Rasina cuti bersalin kan. so, cgu ika la yg ganti.

mmg first2 nampak cgu Ika ni, mcm, percaya nda percaya jua la dia cgu, pasal cantik bha beb. lawa. hahahhaha. aseyh. *cgu kembang kempis gembira la tu kan* hahahahahha

cgu ika ni cgu sains, tapi mengajar kami bm. jujur, panik juga kamiii ahahaha. tapi lama2 ok juga. best bila cgu ika mengajar. nda stresss. seronok dan masukk apa yg diajarkan. yang penting, cgu Ika sangat2 sportinggg! lain daripada cgu yg lain. aseseseyh. so, conclusionnya seorang cgu Ika mmg bestttt la.

yg lucu nya time kelas cgu ika ni, aku selalu lambat masuk atau keluar awal. hahahahahahhaha. nakal oh. time ni aku jadi nakal2 sikit bha. pasal tu la perangai sedemikian. hahahha. dalam hati aku, "mesti cgu ika ingat aku budak nakal sudah ni. huhuhuhu" sbnrnya time tu aku terpengaruh bha dgn influence tidak berapa ok. sbb itu perangai aku gitu. tapi Alhamdulillah lama2 ok juga. nasib baik juga cgu ika ni memahami. nda jua dia marah2 aku. hehehehehe. *love u la cgu ika.

jujur, aku sedih juga bila cgu ika stop jadi cgu kami di SMP. pasal aku terbiasa suda dgn cara, teknik dia mengajar kan. sedih jua terpaksa berpisah dgn cgu yg best mcm cgu ika. aseyh. *sila terharu k cgu. hahahahha*

satu benda yg aku perasan, kalau ckp ngan cgu ika ni sng. pasal dia pun masih jiwa2 remaja bha. *aseyh. jgn cgu pura2 nda mengaku berjiwa remaja arh* sbb tu la sng mo berbincang ngan di tentang anything. hahahha

walaupun perkenalan kami singkat, but im really happy that i kenal such cikgu. cikgu mmg best. Terima Kasih Cikgu.

UCAPAN: semoga cikgu berjaya dalam karier yg cgu ceburi. semoga cgu success in semua benda cgu buat! terima kasih sbb mengajar kami, halalkan ilmu cgu. minta maaf kalau kami ada buat salah silap. cgu, bila mo jumpa dan belanjaa saya? *wink2 kehkehkeh. inshaAllah, murah rezeki, panjang umur, kita jumpa k cikgu. Take care cgu. jgn lupa saya yaa. hahahahahha. syg cgu. :)





ii) Puteri Ameera - Junior paling ngammmm a.k.a rapat ye!

ok. aku panggil ini individu = eera. awwwww. sungguh ayu itu nama. hahahhaha. nda bha. acttly, aku panggil dia, Pute. ahhahaha.

rasanya balik2 juga aku mention dia di entri2 aku sebelum ni. as i have mentioned di entry lain, dia ni penolong aku dalam kakitangan pengawas. aseyh. kakitangan u olss. sungguh tidak sesuai penggunaan perkataan tersebut. hahahahahhaa

first impression aku pasal dia ni, "perghhhhhhhhhhh. kompom serius tahap maksima ni. mcm mana la aku mo kerjasama dgn dia ni. aku ni suda laaa kuat main. hurmm"

then, kedapatan, perangai si pute ni di luar jangkaan. 2 x 5 jak kepala dia mcm aku. hahahahha. amat giler lagi menggilerkan. hahahahhahaha

jadi, mmg senang la kerjasama dia. Sangat2 senang. terlampau senang kerjasama ngan dia. hahaha. tapi tu la. kadang2 perangai kami out of control kan, sampai sgala majlis yg kami held pun out of control. hahahaha. tapi atleast kami having fun and learn byk benda. plus, kami atur majlis dgn segala kudrat dan usaha yg boleh dicurahkan. so, satisfied juga. :)

aku pernah luahkan hal2 yg perlu diluahkan sama Pute, Pute pun pernah done the same thing nganaku. so, obviously, kami mmg close laa. sng mo bercerita2. tapi kalau aku pikir kan, conversation aku sama dia selalu yg ngingg2 ni. hahahahha. mesti ketawa. kalau bincang benda yg serious ma dia kejap jak serious, then beberapa minit, mula la perangai nginggg dan sengal kami tu. hahahahha.

dia ni actlly sgt2 sensitif. but at the same time tabah. * tabah SANGAT* ahahahahhahahahahha. tapi kena admit la dia lebih tabah dari aku la. tapi lebih sensitif dari aku. tak gituuuuh. hahahah

si pute ni seorang yg penyabar. tapi kalau kesabaran dia tercabar, mencabar dan dicabarkan atau dalam istilah lebih mudah, kesabaran dia pada tahap maksimum, mo jua meletup tu centre point. *kenapa centre point menjadi mangsa? persoalan! ok. mengarut* ahahahahha

aku gembira kenal ma dia. aku ingat lagi last day di skola, sebelum SPM dan STPM bermula, iaitu lepas solat hajat di skola, aku sempat peluk2 dia, menangis2 u olss. alamak. terserlah soft side kitorang yg samseng ni. hahahahha

dia mmg seorang yg baik dan senang bawa berbincang dan talk with dan best. *berapa banyak 'dan' lorhh. hahahha*

UCAPAN: hopefully ko berjaya in apa2 ko buat, ko berjaya di dunia dan Akhirat. semoga persahabatan kita berkekalan. dan selamat berkhidmat utk negara. go through life with tawakal, redha, patience and smile with style. sayang cik Pute.





iii) Ain Sofia - junior yg C.E.R.I.A.

si ain sofia, aku panggil dia ofia. wow. epic gituhhh. hahahahahhaha. aku panggil dia Ain. aseyh.

dia ni nampak jak mcm budak pendiam. awww. so sweeet. rupa2nyaaaaaaa, sepatah benda dia cakap, mesti akan buat orang lain terhibur. hahahahahha. kalau betul2 kenal ma dia, mmg diaaaaaa pandai buat lawak.

time first2 kenal si ain ni segan2 jua la. tapi lama2 kenal dia, nda sesegan dulu laaa. boleh bercerita2 ma dia mcm besaaaa. mmg best kalau lepak ma dia. ketawa non stop joe. ada jak karenah dan ayat2 dia yang menyayat hati dan menggelikan tekak, atau dalam istilah lebih mudah, "ayat yg lucu2". hahahahhaha

si Ain ni aku kenal dia pun dalam BALKIS. so, kalau ada aktviti mmg akan jumpa la. kelas dia pun dekat jak. seberang lautan dalam, hutan belantara, iaitu beberapa meter dari kelas aku. hahahahha.

aku jarang2 juga jumpa ma dia, tapi kalau terjumpa, mmg aku kacau2 dia la. wajibb! time perhimpunan aku pernah kacau2 dia. tgh2 tangga aku pernah kacau dia. kira kalau terjumpa, mmg akan menyakat dan tersakat la. ahahhahahahha

aku boleh katakan, si ain ni one of my juniors  yg aku selesa to be around with. dan junior yg buat aku selesa tidak ramai tau. limited edition. so kepada ain, sila berbesar hati dgn sttment aku. hahahahahahhahaha.

si ain ni budak berlian kan, so i have no prblem berkawan ma budak berlian. pasal aku dulu pun budak berlian kan, so boleh baca tingkah laku budak berlian lain. kira ada telephone la. eh. bukan telephone. ada telepathy. kononnya la. hahaha

tapi si ain ni mmg peramah, sng mo berkawan ma dia. mmg sng gila berkawan ma dia. tidak memerlukan sebarang borang atau interview klu mo jadi kwn dia. so, kepada yg berminat sila jumpa si ain secara terus dan menerus. hahahahha.

so, in conclusion. si Ain mmg best. thanks for being my junior and a friend. :)

UCAPAN: semoga ko berjaya di dunia dan Akhirat. keep in touch. raya jgn lupa jemput. rumah dekat sjaa ni nak. hahahahahhahahahhaha. minta maaf atas segalanya. terima kasih for every memory indah bersama. aseyh. *menangis* *meraung2* *mengelap air mata* *tabahkan diri* ok mengarut. ahahha ui2. keep in touch arhhh. jgn ko lupa kaka. muahahahha. syg anda.



Sincerely,
Me. :)

No comments:

Post a Comment